Plansza do gry Wyspy matematyki

Wyspy matematyki. Darmowa gra planszowa


„Wyspy matematyki” są darmowym wyścigiem, który wymaga umiejętności dodawania w zakresie 13. Gra wymaga również podejmowania decyzji kiedy warto płynąć a kiedy lepiej poszukać portu z większą sumą.

Czytaj dalej...
Plansza do gry Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie

Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie. Darmowa gra planszowa


Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie to darmowa gra na motywach wiersza Juliana Tuwima. Gracze muszą uzbierać karty z postaciami tak, aby możliwe stało się wyrwanie tytułowego warzywa. Rzepka jest jest trudniejsza do wyrwania niż może się wydawać i do jej wyrwania będą potrzebne wszystkie dostępne ręce i łapy. Ułatwieniem jest znajomość wiersza, ale i bez niej można sobie poradzić patrząc na ściągawkę umieszczoną na planszy.

Czytaj dalej...
Plansza do gry Sanki

Sanki. Darmowa gra planszowa


Sanki są darmowym wyścigiem dla dwójki dzieci. Obaj gracze muszą zjechać sankami z górki. W zależności od stopnia trudności gra będzie wymagała użycia różnych kostek. Najłatwiejszym wariant pozwala grać z dziećmi trzyletnimi. Trudniejsza wymaga jednak porównywania liczb w zakresie 6.

Czytaj dalej...
Plansza do gry Zaproszenie na bal

Zaproszenie na bal. Darmowa gra planszowa


Zaproszenie na bal to darmowa gra, w której dwie osoby starają się zaprosić innych na bal. Wygra ta z nich, która dostarczy więcej zaproszeń. Gra wymaga zaproszenia wszystkich samotnie stojących dzieci na planszy. Gracze zaś będą planować swoje strategie na dotarcie w poszczególne miejsca oraz korygować je na bieżąco oceniając swoje szanse i możliwości dotarcia do kolejnych dzieci.

Czytaj dalej...
Plansza do gry Wyścigi na łące

Wyścigi na łące. Darmowa gra planszowa


„Wyścigi na łące” są wyścigiem wymyślonym i stworzonym w OpenOffice przez moją córkę. Kto pierwszy dotrze do mety, ten wygra i otrzyma nagrodę – Srebrną Podkowę. W wyścigu mogą przeszkadzać tłumy ludzi i  psy, których konie się boją. Pomaga zaś widok innego konia na swobodzie.

Czytaj dalej...
Plansza do gry Kulig

Kulig. Darmowa gra planszowa


Kulig jest darmowym wyścigiem połączonym z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 9. Zatrzymanie się pionka na polu z liczbą nie powoduje automatycznego przesunięcia się o jej wartość. W następnej kolejce musi za to przesunąć pionek o tyle pól ile wynosi suma oczek na kostce i liczby z pola. W przypadku, gdy liczbą jest -1 to zamiast dodawać musi od wyniku rzutu kostką odjąć 1.

Czytaj dalej...
Plansza do gry Wynalazki

Wynalazki. Darmowa gra planszowa


Wynalazki to darmowy wyścig dla maksymalnie sześciu graczy, którzy pracują nad wynalazkami w jednej z sześciu dziedzin: energii, transportu lądowego, transportu morskiego, komunikacji, podboju kosmosu oraz budownictwa. W łatwiejszej wersji wynalazki nie są ze sobą powiązane a gracze nie mają wpływu na swoje postępy. W trudniejszej opracowanie niektórych wynalazków ułatwia wymyślenie ich innych.

Czytaj dalej...
Plansza do gry Wigilijne zaspy

Wigilijne zaspy. Darmowa gra planszowa


Wigilijne zaspy to darmowa gra, w której dzieci się ścigają a jednocześnie i tak trzeba czekać na najwolniejszych. Wigilijna kolacja u dziadków nie może się przecież rozpocząć bez przybycia wszystkich gości. Każdy ruch graczy ćwiczy umiejętność odejmowania – jest różnicą między ilością oczek wyrzuconych na „kostce ruchu” a ilością oczek z „kostki śnieżnych zasp”. Nazwa gry to krótki opis gry.

Czytaj dalej...
Plansza do gry Żaglowce

Żaglowce. Darmowa gra planszowa


Żaglowce to darmowy wyścig uczący podejmowania decyzji. W związku z tym rozgrywka podzielona jest na dwie fazy. Pierwsza z nich to zbieranie puli materiałów zapasowych (desek i płótna) niezbędnych w późniejszej części gry. W drugiej fazie gra jest już zwykłym ściganiem się. Najważniejszą decyzją jaką podejmuje gracz jest ustalenie, kiedy ma wyruszyć swoim statkiem.

Czytaj dalej...
Plansza do gry Czerwony Kapturek

Czerwony Kapturek. Darmowa gra planszowa


Czerwony Kapturek to darmowa gra na motywach bajki pod tym samym tytułem. W tej grze gracze wcielają się w rolę wilka, Czerwonego Kapturka i leśniczego. Każda z postaci ma swoją własną ścieżkę i swój sposób poruszania. Wilk stara się zaczaić na Czerwonego Kapturka i wbrew bajce może zwyciężyć (tj. zjeść dziewczynkę i uciec myśliwemu). Niestety zwierzę to choć szybkie to ma słabą pamięć i porusza się jedynie gdy wypadną większe liczby. Myśliwy czasami zamiast poruszyć się, zastanawia się, gdzie jest wilk.

Czytaj dalej...