Plansza do gry Pojedynek piratów

Pojedynek piratów. Darmowa gra planszowa

Pojedynek piratów” to darmowa gra dla wilków morskich. Rozgrywka jest bardzo szybka i polega na porównywaniu wyników rzutu kostką. Bezpieczny jest okręt, którego kapitan wyrzuci więcej niż przeciwnik. Jeśli nie wyrzuci, to powstaje w jego okręcie dziura. 7 dziur oznacza zatonięcie okrętu a wtedy pirat przegrywa.

Liczba graczy:

  • 2

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • przeliczania w zakresie 7
  • porównywania liczba w zakresie 6
  • historii
  • techniki
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 14 szt. (po 7 szt. dla każdego gracza – kolor nie ma znaczenia)
  • Kostki: 2 zwykłe
  • Żetony: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Europejski Dzień Morza (20 maja)
  • Dzień Marynarza (25 czerwca)
  • Światowy Dzień Morza (27 września)

Zasady gry „Pojedynek piratów”:

Na początku każdy z graczy dostaje swój piracki statek, kostkę do gry oraz 7 pionków. Pionki lepiej wyglądają jeśli są w kolorze kół na statku – nie jest to jednak wymagane. Pionki te trzeba umieścić na własnym statku (na kolorowych kołach). Następnie gracze równocześnie rzucają swoimi kostkami. Gracz, który wyrzuci mniej ma pecha i w jego statku robi się dziura lub inne uszkodzenie (musi zdjąć 1 pionek z własnego statku). W przypadku takiego samego wyniku na kostkach obaj gracze muszą zdjąć po 1 pionku. Rzuty kostką powtarzamy, aż któryś z graczy zdejmie wszystkie pionki. Oznacza to zatonięcie jego statku i koniec gry.

Liczba stron A4 do wydruku: 3

Aby zagrać pobierz grę (642 KB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Pojedynek piratów”

Plansza do gry Pojedynek piratów
Plansza do gry
Opis gry: pirat, piraci, statek, statki, okręt, okręty, morze, bitwa morska, bitwy morskie

Gra „Pojedynek piratów” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.9) Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa