Pojedynek piratów. Darmowa gra planszowa
„Pojedynek piratów” to darmowa gra dla wilków morskich. Rozgrywka jest bardzo szybka i polega na porównywaniu wyników rzutu kostką. Bezpieczny jest okręt, którego kapitan wyrzuci więcej niż przeciwnik. Jeśli nie wyrzuci, to powstaje w jego okręcie dziura. 7 dziur oznacza zatonięcie okrętu a wtedy pirat przegrywa.
Liczba graczy:
- 2
Czas gry:
- błyskawiczna rozgrywka (do 5 min)
Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:
- przeliczania w zakresie 7
- porównywania liczba w zakresie 6
- historii
- techniki
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 14 szt. (po 7 szt. dla każdego gracza – kolor nie ma znaczenia)
- Kostki: 2 zwykłe
- Żetony: nie
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Europejski Dzień Morza (20 maja)
- Dzień Marynarza (25 czerwca)
- Światowy Dzień Morza (27 września)
Zasady gry „Pojedynek piratów”:
Na początku każdy z graczy dostaje swój piracki statek, kostkę do gry oraz 7 pionków. Pionki lepiej wyglądają jeśli są w kolorze kół na statku – nie jest to jednak wymagane. Pionki te trzeba umieścić na własnym statku (na kolorowych kołach). Następnie gracze równocześnie rzucają swoimi kostkami. Gracz, który wyrzuci mniej ma pecha i w jego statku robi się dziura lub inne uszkodzenie (musi zdjąć 1 pionek z własnego statku). W przypadku takiego samego wyniku na kostkach obaj gracze muszą zdjąć po 1 pionku. Rzuty kostką powtarzamy, aż któryś z graczy zdejmie wszystkie pionki. Oznacza to zatonięcie jego statku i koniec gry.
Liczba stron A4 do wydruku: 3
Aby zagrać pobierz grę (642 KB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.
Licencje
- W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com.
- Grę udostępniono na licencji Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-SA 4.0)
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
brak
Galeria gry „Pojedynek piratów”
Opis gry: pirat, piraci, statek, statki, okręt, okręty, morze, bitwa morska, bitwy morskie
Gra „Pojedynek piratów” wspiera nauczycieli przedszkolnych
realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)
- (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)
- (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
- (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.
Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)
- (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
- (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
- (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)
- (IV.9) Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
- (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
- (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.
Dodatkowe wykorzystanie gry: brak