Plansza do gry Wyścigi na łące

Wyścigi na łące. Darmowa gra planszowa

Wyścigi na łące” są wyścigiem wymyślonym i stworzonym w OpenOffice przez moją córkę. Kto pierwszy dotrze do mety, ten wygra i otrzyma nagrodę – Srebrną Podkowę. W wyścigu mogą przeszkadzać tłumy ludzi i  psy, których konie się boją. Pomaga zaś widok innego konia na swobodzie.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-3)

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • przeliczania w zakresie 6
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: po 1 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Karty/Żetony: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Ogólnopolski Dzień Koni (30 kwietnia)

Zasady gry „Wyścigi na łące”:

  1. Wszyscy gracze ustawiają swoje pionki na pomarańczowym polu.
  2. Zaczyna najmłodszy gracz a potem kolejno osoby siedzące po prawej stronie.
  3. Poruszamy się o tyle pól, ile pokaże kostka.
  4. Jeśli ruch kończy się na polu z koniem to gracz przesuwa się dodatkowo o 2 pola do przodu.
  5. Jeżeli ruch kończy się na polu z psem to gracz cofa się o 2 pola.
  6. Jeśli ruch kończy się na polu z ludźmi to gracz traci kolejkę.
  7. Wygrywa gracz, który najszybciej dotrze do pola z podkową.

Liczba stron A4 do wydruku: 2

Aby zagrać pobierz grę (0.8 MB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Wyścigi na łące”

Plansza do gry Wyścigi na łące
Plansza do gry
Opis gry: koń, konie, pies, psy, łąka, łąki

Gra „Wyścigi na łące” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.9) Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.18) Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym. Posługuje się pojęciami dotyczącymi korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Dodatkowe wykorzystanie gry: Brak

1 thoughts on “Wyścigi na łące. Darmowa gra planszowa

  1. Basia31 16 maja 2017 at 14:27

    Super gra, w weekend wypróbowaliśmy. Dzięki 🙂

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa