Plansza do gry Zimowe literki

Zimowe literki. Darmowa gra planszowa

Zimowe literki to darmowa gra planszowa dla 2-4 dzieci. Zadaniem każdego z graczy jest wypowiedzenie określonej liczby wyrazów zaczynających się na wylosowaną literę.

Liczba graczy:

  • 2-4

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • odczytywania liter
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: tak (dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego (21 lutego)

Zasady gry „Zimowe literki”:

Każdy gracz startuje z szarego pola i porusza się po kołach własnego koloru. Przed rozpoczęciem własnej kolejki trzeba wylosować 1 literę. Gracz może poruszyć się o 1 pole jeśli powie tyle wyrazów zaczynających się na wylosowaną literę, ile oczek wyrzuci na kostce. Wygrywa ten, kto jako pierwszy dotrze do dużego pola w swoim kolorze. Oczywiście można wykorzystać grę do nauki języków obcych. W takim wypadku należy szukać słów w tych językach.

Liczba stron A4 do wydruku: 2

Aby zagrać pobierz grę (653 KB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

Pozostawiając w puli jedynie wybrane litery można ćwiczyć ich wymowę. Można też do puli dodać kilka razy tę samą literę, aby zwiększyć szansę natrafienia na nią.

Galeria gry „Zimowe literki”

Plansza do gry Zimowe literki
Plansza do gry
Opis gry: litera, litery, zima, bałwan, bałwany, głoska, głoski, język polski, alfabet

Gra „Zimowe literki” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

2 thoughts on “Zimowe literki. Darmowa gra planszowa

  1. rene 8 stycznia 2015 at 18:32

    Gra pomysłowa.W zasadach gry pogubiła się
    numeracja.

    • basiowegryplanszowe 11 stycznia 2015 at 18:07

      Na tak. We wcześniejszej wersji było 5 punktów a potem trzeci i czwarty zostały połączone. Dzięki za uwagę a pliki z poprawioną wersją są już na serwerach.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa