Plansza do gry Ośmiornica

Ośmiornica. Darmowa gra planszowa

Ośmiornica to darmowa gra planszowa dla kilku dzieci. Zadaniem każdego gracza jest nakarmienie ośmiornicy rybkami. Ośmiorniczka jest trochę leniwa, więc rybki trzeba jej bezpośrednio do jednego z ramion. Wygrywa ten, kto pierwszy odda wszystkie swoje karty z rybkami. Gra powstała na prośbę użytkownika kalimba.
(szczegóły na stronie www.basiowegry.wordpress.com/wasze-prosby/)

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-3)

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • porównywania liczb
  • planowania
  • podejmowania decyzji
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: 10-12 dla każdego gracza (dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Światowy Dzień Dzikiej Przyrody (3 marca)
  • Europejski Dzień Morza (20 maja)
  • Światowy Dzień Oceanów (8 czerwca)
  • Światowy Dzień Morza (27 września)

Zasady gry „Ośmiornica”:

Każdy z graczy rozpoczyna z dowolnego pola. Na początku wszyscy dostają też po 10 kartoników-rybek. W swojej kolejce gracz rzuca kostką i przesuwa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara o tyle pól, ile wypadło oczek. Jeśli ruch skończy się polu z ramieniem ośmiornicy to można oddać jej jedną rybkę, o ile wypowie się prawidłowo jej imię, czyli napis z kartonika. Jeśli ruch zakończy się na polu z rybą, to gracz dostaje 1 kartonik. Wygrywa gracz, który jako pierwszy odda ośmiornicy wszystkie swoje rybki.

Liczba stron A4 do wydruku: 4

Aby zagrać pobierz grę (2.0 MB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

Każda z rybek ma na kartce napisaną samogłoskę lub zbitkę samogłosek. Aby ośmiornica przyjęła rybkę, trzeba przeczytać (powtórzyć za dorosłym) ten napis.

Galeria gry „Ośmiornica”

Opis gry: morze, ośmiornica, ośmiornice, ryby, woda, morza, ocean, oceany, ryba, dno morskie

Gra „Ośmiornica” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.4) Rozpoznaje litery. Odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności.
  • (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.18) Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym. Posługuje się pojęciami dotyczącymi korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa