Plansza do gry Zjazd alpejski

Zjazd alpejski. Darmowa gra planszowa

Zjazd alpejski to darmowa gra planszowa dla kilku dzieci. Zawodnicy wcielają się w specjalistów-zjazdowców. Wygra najszybszy najszybszy tj. ten, któremu zjazd zajmie najmniej kolejek. Gracz nie poruszają się na zmianę, lecz muszą czekać aż poprzednik zakończy swój zjazd (średnio powinno wymagać to 6 rzutów kostką).

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-4)

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • porównywania liczb
  • cierpliwości / czekania na swoją kolej
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 2 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Dzień olimpijczyka (6 marca)
  • Światowy Dzień Sportu (6 kwietnia)

Zasady gry „Zjazd alpejski”:

Rozpoczynamy grę od ustawienia pionka na dużym polu na szczycie góry. Następnie jeden z graczy rzuca kostką i przesuwa pionek po trasie o tyle pól, ile wypadło oczek. Rzuty kontynuowane są, aż do dojazdu do mety znajdującej się u podnóża góry. W trakcie kolejki należy liczyć, ile razy gracz rzucił kostką, aby dojechać do mety (może to robić drugi gracz). Po dotarciu do mety gracz ustawia swój pionek na odpowiadającej temu liczbie na pasku z lewej strony planszy. Drugi gracz też przejeżdża całą trasę i zaznacza pionkiem swój wynik. Potem tak samo kolejni gracze. Gdy wszyscy przejdą jeden raz zaczyna się drugi zjazd. Wygrywa gracz, który po dwóch zjazdach ma najwyżej ustawiony pionek w tej tabeli.

Liczba stron A4 do wydruku: 1

Aby zagrać pobierz grę (315 KB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Zjazd alpejski”

Plansza do gry Zjazd alpejski
Plansza do gry
Opis gry: narciarstwo,  narty, sport, zima, zjazd alpejski, sporty zimowe,

Gra „Zjazd alpejski” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.9) Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Preorientacja zawodowa

  • Świat zawodów i rynek pracy:
    * Dziecko podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazwy tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie, oraz identyfikuje i opisuje czynności zawodowe wykonywane przez te osoby.

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa