Plansza do gry Zapasy

Zapasy – Gra planszowa

Zapasy to gra planszowa nawiązująca do dalekowschodnich zapasów. Ćwiczy umiejętność odejmowania oraz porównywania liczb w zakresie 6.

Liczba graczy:

  • 2

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • odejmowania w zakresie 6
  • kodowania (odczytywania tabel)
  • planowania
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt. (dołączony do gry)
  • Kostki: 2 zwykła
  • Żetony/Karty: tak (dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Światowy Dzień Sportu (6 kwietnia)

Zasady gry „Zapasy”:

Przygotowania do gry

Gra jest przeznaczona dla 2 osób. Przed rozpoczęciem rozgrywki należy rozdać graczom karty ataku/obrony w ich kolorach oraz po 10 żetonów wytrzymałości W. Swoje karty oraz żetony każdy z graczy trzyma schowane przed drugim za zasłoną. Papierowe zasłony ze stron 4 i 5 należy wydrukować na brystolu a w razie jego braku podkleić grubym papierem a następnie zgiąć wzdłuż linii tak, aby mogły stać. Pionek zapaśników po wycięciu i zgięciu na połowę należy ustawić na pomarańczowym polu pośrodku planszy.

Rozgrywka

Na początku kolejki obaj gracze kładą na stół wybraną przez siebie kartę ataku lub obrony (obrazkiem w dół). Gdy obie karty już leżą trzeba je odkryć. W tym momencie obaj gracze oddają punkty wytrzymałości: 2 za atak lub 1 za obronę. Jeśli gracz nie może oddać punktów wytrzymałości to automatycznie przegrywa z powodu zmęczenia.

Potem obaj rzucają kostkami. Od większego wyniku odejmowany jest mniejszy a rezultat tej rundy sprawdzany w tabeli. Jeśli obaj gracze zdecydowali się na atak to wynik dotyczy gracza, który wyrzucił więcej. Przesuwa on pionek w kierunku przeciwnika o tyle pól, ile napisano w tabeli. Jeśli jeden z graczy wybrał atak a drugi obronę to wskazania w tabeli dotyczą atakującego. Warto zwrócić uwagę, że w tym przypadku nawet remis na kostkach powoduje przesunięcie pionka. Ponadto jeżeli różnica jest zbyt duża to broniący wykorzystuje to i atakujący się cofnie (rezultaty z minusami). Gdy obaj gracze zdecydują się na obronę to osoba, która wyrzuciła więcej odzyskuje tyle punktów, ile wynika z tabeli a pionek nie porusza się. W grze jest dostępnych jedynie 20 punktów wytrzymałości, więc czasami ich odzyskanie może nie być możliwe.

Warunki wygranej

Wygrywa osoba, która wypchnie pionek zapaśników po stronie przeciwnika lub gdy przeciwnikowi zabranie punktów wytrzymałości. Remis jest możliwy jedynie w przypadku, gdy obaj gracze w tej samej rundzie nie będą mogli zapłacić punktami wytrzymałości za swoją obronę lub atak.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (18.7 MB) na Basiowe Gry Planszowe lub z DropBox.

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Zapasy”

Opis gry: zapaśnik, zapaśnicy, sport, Azja, daleki wschód, zawody, zawodnik, siła

Wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa