Plansza do gry Robimy Sok

Robimy Sok – Darmowa gra planszowa

Robimy sok to darmowa gra – wyścig dla 2 osób. Każdy z graczy musi go jak najszybciej przygotować pamiętając, aby zrobić to zgodnie z instrukcją. Soki trzeba robić dokładnie według przepisu a więc gra nie pozwoli na ominięcie żadnego z etapów.  Gra może być też obrazkową instrukcją dla dzieci do przygotowania prawdziwego soku.

Liczba graczy:

  • 2

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • przeliczania 1-6
  • robienia soków
  • zasad higieny
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 2 szt.
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Światowy Dzień Soku (30 maja)
  • Międzynarodowy Dzień Owoców (1 lipca)
  • Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu (1 października)

Zasady gry „Robimy Sok”:

Gra jest przeznaczona dla 2 graczy a celem każdego z nich jest zrobienie soku. Na początku gracze ustawiają swoje pionki na jednym z pól startowych (chłopiec lub dziewczynka). Potem pierwszy gracz rzuca kostką. Jeśli wyrzuci tyle, żeby nie ominąć zielonych pól (1-4) to może przesunąć pionek. Jeśli wyrzuci więcej to nie może się poruszyć, bo nie będzie miał owoców i warzyw na sok. Potem kolejka przechodzi na drugiego gracza i tak na zmianę. Należy pamiętać, aby nie ominąć żadnego z pól z obrazkami (poza szklanką z sokiem), bo wszystkie etapy (zebranie owoców, ich umycie, miksowanie, mycie naczyń po użyciu) są ważne. Jeśli w wyniku rzutu kostką gracz musiałby ominąć któreś z tych pól, to nie może się ruszyć i traci kolejkę. Wyjątkiem jest pole z gotowym sokiem. Można je ominąć, ale gracz, który na nim zakończy ruch przenosi się od razu na metę

Liczba stron A4 do wydruku: 2

Aby zagrać pobierz grę (2,8 MB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Nazwa gry”

Opis gry: owoc, owoce, sok, soki, warzywa, warzywo, zdrowie, mycie, picie, sokowirówki, sokowirówka

Gra „Robimy Sok” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.9) Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w
  • (IV.18) Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym. Posługuje się pojęciami dotyczącymi korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Preorientacja zawodowa

  • Świat zawodów i rynek pracy:
    * Dziecko wskazuje zawody zaangażowane w powstawanie produktów codziennego użytku oraz w zdarzeniach, w których dziecko uczestniczy, takie jak wyjście na zakupy, koncert, pocztę.

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa