Podróż po Europie. Darmowa gra planszowa
Podróż po Europie to darmowa gra planszowa dla 2 dzieci. W trakcie gry gracze będą mieli musieli podejmować decyzje czy i kiedy zużyją przyznane im żetony do przyspieszenia własnego pionka. Po drodze będą mogli odwiedzić do 6 europejskich zabytków (Krzywa wieża w Pizie, Brama Brandenburska w Berlinie, Wieża Eiffla w Paryżu, Wawel w Krakowie, Big Ben w Londynie, Akropol w Atenach).
Liczba graczy:
- 2
Czas gry:
- szybka rozgrywka (od 5 do 10 min)
Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:
- orientacji przestrzennej
- podejmowania decyzji
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: tak (dołączone do gry)
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Międzynarodowy Dzień Przewodnika Turystycznego (21 lutego)
- Dzień Europy (5 maja)
- Dzień Konserwatora Zabytków (11 sierpnia)
- Światowy Dzień Turystyki (27 września)
Zasady gry „Podróż po Europie”:
Każdy z zawodników otrzymuje na starcie 20 żetonów (str. 3 pliku z grą). Zamiast żetonów można użyć monet jednogroszowych lub kasztanów. Poruszać można się pieszo (1 pole na raz) lub podjechać autobusem (3 pola na raz). Na początku swojej kolejki gracz rzuca kostką, aby określić ile będzie kosztował bilet autobusowy. (Dla każdego gracza i w każdej kolejce koszt biletu może być inny). Jeśli gracz ma jeszcze żetony i ochotę to może kupić bilet i podjechać autobusem. Odkłada wtedy odpowiednią ilość żetonów i przesuwa się o 3 pola. Gracz nie może jechać autobusem, jeśli nie ma wystarczającej ilości żetonów. Wygrywa ten kto odwiedzi więcej miast (pól z obrazkami).
Liczba stron A4 do wydruku: 3
Aby zagrać pobierz grę (1 MB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.
Licencje
- W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com.
- Grę udostępniono na licencji Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-SA 4.0)
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
brak
Galeria gry „Podróż po Europie”
Opis gry: Akropol, Big Ben, Brama Brandenburska, Krzywa wieża, Wawel, Wieża Eiffla, podróż, Europa
Gra „Podróż po Europie” wspiera nauczycieli przedszkolnych
realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)
- (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)
- (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
- (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.
Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)
- (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
- (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
- (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)
- (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
- (IV.9) Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
- (IV.10) Wymienia nazwę swojego kraju i jego stolicy, rozpoznaje symbole narodowe (godło, flaga, hymn), nazywa wybrane symbole związane z regionami Polski ukryte w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach, np. o smoku wawelskim, orientuje się, że Polska jest jednym z krajów Unii Europejskiej.
- (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
- (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.
Dodatkowe wykorzystanie gry: brak