Plansza do gry Młode sowy

Młode sowy. Darmowa gra planszowa

Młode sowy to darmowa gra planszowa dla 2-3 dzieci. Zadaniem każdego z graczy jest wykonanie całego okrążenia wokół lasu. Niestety sowy jak wszystkie zwierzęta ulegają instynktom i zamiast wracać do mamy sowy czasami próbują jako drapieżniki złapać gryzonia lub ćmę.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-3)

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • porównywania liczb
  • ekologii
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: tak (dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Światowy Dzień Dzikiej Przyrody (3 marca)
  • Światowy Dzień Lasu (21 marca)
  • Międzynarodowy Dzień Ptaków (1 kwietnia)
  • Światowy Dzień Zwierząt (4 października)

Zasady gry „Młode sowy”:

Wszystkie sowy (pionki graczy) ustawiamy na polu z mamą sową. Następnie gracze rzucają kostką. Kto wyrzuci najwięcej ten zaczyna. W swojej kolejce gracz rzuca kostką i przesuwa pionek o tyle pól ile wypadło oczek. Jeśli pionek stanie na polu ze zwierzęciem to młoda sowa próbuje je złapać. W tym celu rzuca 1 raz kostką. Mysz udaje się złapać jeśli wypadnie więcej niż 2 oczka a ćmę jeśli wypadnie więcej niż 1. Jeśli sowa złapie zwierzę to w następnej kolejce może się poruszać. Jeśli się nie uda to w następnej kolejce musi znów próbować (zamiast poruszać się). Jeśli dwa pinki staną na jednym polu, to gracze mówią „hu” tyle razy ile wypadnie każdemu z nich na kostce. Kto huczał mniej razy ten cofa się o 1 pole. Jeśli po wycofaniu trafia na pole ze zwierzęciem to cofa się jeszcze o 1 pole. Wygrywa ta sowa, która jako pierwsza wróci do mamy (okrąży planszę).

Liczba stron A4 do wydruku: 2

Aby zagrać pobierz grę (776 KB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

Oprócz pohukiwania podczas spotkań z innymi graczami można wprowadzić zasadę pohukiwania w trakcie ruchu. Gracz mówi wtedy „hu” przy przesunięciu pionka na kolejne pole.

Galeria gry „Młode sowy”

Plansza do gry Młode sowy
Plansza do gry
Opis gry: las, sowy, zwierzę, zwierzęta, drzewa, drzewo, mysz, ćma, ćmy, motyl

Gra „Młode sowy” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.9) Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.18) Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym. Posługuje się pojęciami dotyczącymi korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa