Plansza do gry Liście 2

Liście 2 – Darmowa gra planszowa do wydruku

W grze Liście trzeba pozbierać liście, które już spadły na ziemię. Jak wszystkie rośliny w krainie matematyki one też są oznaczone liczbami. Graczowi wolno jedynie zaznaczyć jako zebrany liść z liczbą mniejszą niż suma oczek na dwóch kostkach.

Jest też wersja łatwiejsza z liczbami 0-5 na liściach. Pozwala na grę bez dodawania (1 kostką) lub po prostu szybszą rozgrywkę.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-3)

Czas gry:

Ta gra planszowa jest pomocą dydaktyczną do nauki:

  • dodawania
  • podejmowania decyzji
  • porównywania liczb w zakresie 12
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt dla każdego gracza
  • Kostki: 2 zwykłe
  • Żetony/Karty: tak (nie dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Początek Kalendarzowej Jesieni (23 września)

Zasady gry „Liście 2”:

  1. Na początku każdy z graczy otrzymuje kilka żetonów, którymi będzie zaznaczał swoje liście. Im więcej graczy, tym mniej żetonów potrzebuje każdy z nich.
  2. W swojej kolejce gracz rzuca dwoma kostkami i sumuje wynik. Następnie ma prawo zaznaczyć żetonem liść o numerze mniejszym niż wyrzucona suma.
  3. Zaznaczać można jedynie liście, które mają widoczną liczbę (nie były zaznaczone wcześniej przez innego gracza).
  4. Wygrywa gracz, który na koniec gry ma zaznaczone najwięcej liści.
  5. Grę kończy się na jeden z poniższych sposobów (gracza umawiają się na to na początku gry):
    * po upływie określonego czasu (np. 5 min)
    * gdy na planszy pozostaną tylko 2 odsłonięte liście
    * gdy wszystkim graczom po kolei nie uda się zasłonić żadnego liścia.
  6. W wersji łatwiejszej można używać tylko jednej kostki.

Liczba stron A4 do wydruku: 2

Aby zagrać pobierz grę (8.4 MB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe lub z DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Nazwa gry”

Opis gry: liść, liście, cyfry, dodawanie, jesień, jesienny, jesienne

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Gra „Liście 2” wspiera nauczycieli przedszkolnych

Rozgrywka z dziećmi realizuje poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Dziecko wykonuje czynności, takie jak:  (…) trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) Dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Dziecko przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Dziecko ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Dziecko obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.8) Dziecko przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.9) Dziecko czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
  • (IV.11) Dziecko zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom, określa ich położenie, liczbę, kształt, wielkość, ciężar.
  • (IV.15) Dziecko posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.16) Dziecko posługuje pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: wczoraj, dzisiaj, jutro oraz określeniami pór dnia. Posługuje pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: nazwami dni tygodnia, miesięcy i pór roku.
  • (IV.18) Dziecko posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym. Posługuje się pojęciami dotyczącymi korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa