Zbieramy liście – Darmowa gra planszowa
Zbieramy liście to darmowa gra, w której warto poruszać się jak najwolniej. W grze nie chodzi o to, aby najszybciej dotrzeć do mety ale o to, aby po drodze zebrać jak najwięcej jesiennych liści. W związku z tym wyżej punktowane są liście w kolorach kojarzonych z tą porą roku.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 2-4)
Czas gry:
- szybka rozgrywka (do 10 min)
Ta gra planszowa jest pomocą dydaktyczną do nauki:
- cierpliwości
- porównywania liczb
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 1 szt dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: nie
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Początek Kalendarzowej Jesieni (23 września)
Zasady gry „Zbieramy liście”:
Wszyscy gracze zaczynają z czerwonego pola i przesuwają swój pionek o tyle pól, ile wypadło oczek na kostce. Jeśli pionek zatrzyma się na polu z zielonym liściem (liść letni), to gracz otrzymuje 1 punkt. Jeżeli pionek zatrzyma na polu z liściem w innym kolorze (liść jesienny), to gracz otrzymuje 2 punkty. Wygrywa osoba, która nie spiesząc się zdobędzie najwięcej punktów.
Liczba stron A4 do wydruku: 1
Aby zagrać pobierz grę (298 KB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe i na DropBox.
Licencje
- W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com.
- Grę udostępniono na licencji Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-SA 4.0)
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
brak
Galeria gry „Zbieramy liście”
Opis gry: liść, liście, jesień, pory roku, pora roku, kolor, kolory
Dodatkowe wykorzystanie gry: brak
Gra „Zbieramy liście” wspiera nauczycieli przedszkolnych
Rozgrywka z dziećmi realizuje poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego
Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)
- (I.7) Dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)
- (II.1) Dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
- (II.8) Dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.
Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)
- (III.1) Dziecko przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
- (III.5) Dziecko ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
- (III.8) Dziecko obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)
- (IV.8) Dziecko przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
- (IV.9) Dziecko czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
- (IV.12) Dziecko klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia.
- (IV.15) Dziecko posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
- (IV.18) Dziecko posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym. Posługuje się pojęciami dotyczącymi korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
- (IV.19) Dziecko podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.
1 thoughts on “Zbieramy liście – Darmowa gra planszowa”