Żetony do gry Zbieramy Liście

Zbieramy liście – Darmowa gra planszowa

Zbieramy liście to darmowa gra, w której warto poruszać się jak najwolniej. W grze nie chodzi o to, aby najszybciej dotrzeć do mety ale o to, aby po drodze zebrać jak najwięcej jesiennych liści. W związku z tym wyżej punktowane są liście w kolorach kojarzonych z tą porą roku.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-4)

Czas gry:

Ta gra planszowa jest pomocą dydaktyczną do nauki:

  • cierpliwości
  • porównywania liczb
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Początek Kalendarzowej Jesieni (23 września)

Zasady gry „Zbieramy liście”:

Wszyscy gracze zaczynają z czerwonego pola i przesuwają swój pionek o tyle pól, ile wypadło oczek na kostce. Jeśli pionek zatrzyma się na polu z zielonym liściem (liść letni), to gracz otrzymuje 1 punkt. Jeżeli pionek zatrzyma na polu z liściem w innym kolorze (liść jesienny), to gracz otrzymuje 2 punkty. Wygrywa osoba, która nie spiesząc się zdobędzie najwięcej punktów.

Liczba stron A4 do wydruku: 1

Aby zagrać pobierz grę (298 KB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na  Basiowe Gry Planszowe i na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Zbieramy liście”

Opis gry: liść, liście, jesień, pory roku, pora roku, kolor, kolory

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Gra „Zbieramy liście” wspiera nauczycieli przedszkolnych

Rozgrywka z dziećmi realizuje poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) Dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Dziecko przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Dziecko ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Dziecko obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.8) Dziecko przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.9) Dziecko czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
  • (IV.12) Dziecko klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia.
  • (IV.15) Dziecko posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.18) Dziecko posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym. Posługuje się pojęciami dotyczącymi korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
  • (IV.19) Dziecko podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

1 thoughts on “Zbieramy liście – Darmowa gra planszowa

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa