Wrażliwość na smak. 32-33. Młodzi naukowcy. Projekt SuperDzieciaki
31. i 32. zajęcia z cyklu „Młodzi naukowcy” skupiały się na tym, że każdy z nas ma inną wrażliwość na każdy z podstawowych smaków. Sprawdzaliśmy, kto potrafi wyczuć minimalne ilości cukru lub soli. Były to pierwsze zajęcia, w których poprosiłem dzieci i rodziców o wykonanie ich części w domu. W ten sposób będą przebadane smaki gorzki i kwaśny. Zajęcia realizowane będą przez dwa tygodnie. W drugim tygodniu planowane jest nauczenie się robienia zagadek smakowych. Tematem tych zajęć była więc wrażliwość na smak. Były to dziesiąte i jedenaste zajęcia w bloku „Zmysły” i drugie oraz trzecie związane ze zmysłem jakim jest smak. W trakcie zajęć dzieci szukały odpowiedzi na następujące pytania:
- Pytanie 157: Czy wszyscy wyczuwamy tak samo słony smak?
- Pytanie 158: Czy wszyscy wyczuwamy tak samo słodki smak?
- Pytanie 159: Czy wszyscy wyczuwamy tak samo kwaśny smak?
- Pytanie 160: Czy wszyscy wyczuwamy tak samo gorzki smak?
- Pytanie 161: Jak zrobić łatwą zagadkę smakową?
- Pytanie 162: Jak zrobić trudną zagadkę smakową?
- Pytanie 163: Jak zrobić bardzo trudną zagadkę smakową?
- Pytanie 164: Które żelki są najsmaczniejsze?
Książeczka z opisem eksperymentów oraz miejscem do notowania obserwacji jest do pobrania poniżej: Wersja: PDF | Word.