Śladami Magellana – Gra planszowa
Śladami Magellana to wyścig dookoła świata. Zadaniem graczy jest popłynięcie trasą słynnego podróżnika. Odwiedzenie najważniejszych miejsc i znalezienie dowodów potwierdzających opowieści ostatniej wyprawy. Pierwszy kapitan, który powróci z tej wyprawy wygra.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 2-3)
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- historii
- przeliczania do 6
- podejmowania decyzji
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 1 szt dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: tak, dołączone do gry
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Europejski Dzień Morza (20 maja)
- Dzień Marynarza (25 czerwca)
- Światowy Dzień Morza (27 września)
Zasady gry:
Na początku gry dzielimy karty na niebieski oraz pomarańczowy stos i odwracamy napisami do dołu. Potem każdy z graczy ustawia swój pionek na polu Sewilla – stąd też wyruszał Magellan. Następnie gracze na zmianę przesuwają swoje pionki w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
Opis rzutu kostką:
- 1 – niesprzyjający wiatr. Statek traci kolejkę.
- 2 – flauta. Statek traci kolejkę.
- 3 lub 4 – zwykły wiatr. Statek porusza się o 1 pole.
- 5 – pomyślny wiatr. Statek porusza się o 2 pola.
- 6 – coś dziwnego. Weź niebieską kartę.
Każdy może zakończyć ruch (nawet jeśli mógłby się poruszyć o więcej pól) na pomarańczowym polu. W tym miejscu statek rzuca kotwicę (Magellan też tu stawał lub uważał to miejsce za ważne do nawigacji). Zatrzymanie się na pomarańczowym polu oznacza również, że gracz musi wziąć pomarańczową kartę i wykonać zapisane na niej polecenie. Gracz może w następnej kolejce wyruszyć na morze lub pozostać dalej na pomarańczowym polu i losować kolejną pomarańczową kartę. Jeśli polecenie na karcie każe opuścić to pole to gracz musi je wykonać.
Jeśli niebieska lub pomarańczowa karta jest oznaczona jako Dowód to gracz ją zatrzymuje. Jeśli nie, to wykonuje zapisane na niej polecenie i odkłada na spód odpowiedniego stosu.
Wygrywa gracz, który pierwszy powróci do Sewilli z przynajmniej 1 Dowodem na potwierdzenie opowieści Magellana. 3 dowody są dostępne na niebieskich kartach a 3 na pomarańczowych. Jeśli gracz dopłynie do Sewilli oraz nie ma Dowodu to kończy grę bez wygranej i musi czekać na innego gracza, który dopłynie przynajmniej z 1 Dowodem.
Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.
Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (2,5 MB) na Basiowe Gry Planszowe lub z DropBox.
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain z openclipart.org oraz pixabay.com
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
brak
Opis gry: Magellan, podróż, podróżnik, świat, dookoła świata, statek, statki, okręt, okręty, Sewilla
Sprawdzono: