Plansza do gry Siewca

Siewca – Gra planszowa

Siewca to gra planszowa, której fabułą jest biblijna przypowieść o siewcy. Zadaniem graczy jest sprawdzenie co stanie się po zasianiu ziarna w czterech różnych miejscach.

Liczba graczy:

  • 2-4

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • następstw czasu
  • ekologii
  • religii
  • znajomości Biblii
  • przeliczania do 6
  • radzenia sobie z porażką

Biblijna podstawa gry:

  • Ewangelia Mateusza 13:3-8

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: tak (dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • brak

Zasady gry „Siewca”:

Wstęp

Celem tej gry jest przeżycie historii, która później mogłaby stać się inspiracją dla Przypowieści o siewcy. Gracze podobnie jak siewca z Ewangelii muszą zasiać swoje ziarno na 4 różnych polach (na drodze, na skałach, wśród cierni i na dobrej glebie) a następnie odczekać i zobaczyć jaki będzie wynik tego zasiewu.
Przed rozpoczęciem rozgrywki należy wyciąć wszystkie karty (strony 3-6) oraz przygotować kostkę do gry oraz po pionku dla każdego gracza. Wycięte karty należy ułożyć obrazkami ku górze w 9 stosów (każdy z kartami tego samego typu).

Przygotowanie gry

Grę rozpoczyna osoba, która wyrzuci najwięcej oczek na kostce. Pozostali gracze będą poruszać się w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara. Pionki graczy należy ustawić na polu z napisem Start.

Rozgrywka

Rozgrywka podzielona jest na 3 fazy: sianie, czekanie na wzrost i czas zbieranie plonów. Zakończenie „siania” następuje po zebraniu 4 różnych kart z napisem „ziarna”. Zakończenie „czekania na wzrost” następuje po zebraniu karty z zegarami a zakończenie „zbierania plonów” następuje po zebraniu 4 różnych kart z napisem „czas”.

W swojej kolejce gracz przesuwa pionek o tyle pól, ile oczek wypadło na kostce. Jeśli ruch kończy się na polu z obrazkiem, to gracz bierze kartę z identycznym obrazkiem. W fazie siania będzie to napis „ziarno” a w fazie zbiorów „czas”. Gracz może mieć tylko 1 kartę każdego typu, czyli (nie może mieć dwóch identycznych kart).

Jeśli gracz zbierze 4 różne karty z napisem „ziarno” i tym samym zakończy fazę siania, to po zatrzymaniu się na polu z białym tłem bierze kartę z zegarami. Karty tej nie można wziąć przed wcześniejszym zebraniem 4 różnych kart z napisem „ziarno”.

Zakończenie gry i wygrana

Wejście na czerwone pole kończy ruch – nawet jeśli gracz wyrzucił więcej oczek. Po wejściu na to pole gracz musi sprawdzić czy ma 9 różnych kart. Jeśli tak, to wygrywa grę a jego historia jest taka sama jak ta opisana w Ewangelii. Jeśli ma mniej kart, to rzuca kostką i przenosi się na pole z wylosowaną cyfrą. Pole to ma białe tło, więc daje szansę na wzięcie karty z zegarami.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (6,68 MB) na Basiowe Gry Planszowe lub z DropBox

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Siewca”

Opis gry: siewca, siewcy, pole, pola, ziarno, ziarna. zboże, zboża, ciernie, cierń, Biblia, Ewangelia, Ewangelie, przypowieść, przypowieści

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa