Plansza do gry Dobra wieść

Dobra wieść – Gra planszowa

Dobra wieść to darmowa gra dla trochę starszych dzieci, bo wymaga sprawnego przeliczania (w tym dodawania) w zakresie 100. Do tego w graniu pomaga znajomość Biblii i życia Jezusa Chrystusa. Celem gry jest przekonanie ludzi znajdujących się w świątyni Jerozolimskiej o zmartwychwstaniu Jezusa Chrystusa.

Liczba graczy:

  • 2

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • porównywania liczb
  • dodawania w zakresie 100
  • podejmowania decyzji
  • historii Biblijnej

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 żółty, 1 czerwony
  • Kostki: po 2 sztuki kostek czterościennej (k4), sześciościennej (k6), ośmiościennej (k8), dwunastościennej (k12), dwudziestościennej (k20)
  • Żetony/Karty: tak, dołączona do gry
  • Inne: ołówek

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Wielkanoc (marzec/kwiecień)

Wstęp do gry:

Dwóch uczniów Jezusa już dowiedziało się od niewiast odwiedzających grób Zbawiciela, że On zmartwychwstał. Biegną do Jerozolimy i chcą koniecznie o tym wszystkim opowiedzieć. Na swojej drodze spotkają zarówno innych uczniów jak i zupełnie przypadkowych mieszkańców dawnej stolicy Izraela. Pola z samymi liczbami oznaczają zwykłych mieszkańców miasta oraz wielkość grupy w jakiej stoją. Oczywiste jest to, że im większa grupa tym trudniej ją przekonać. Te osoby mogą potem pomóc w szerzeniu Ewangelii, ale ich wiara jest na tyle mała, że łatwo zmienią zdanie. Pola z dodatkową literą k oznaczają osoby, które wcześniej uwierzyły Panu Jezusowi. Jeśli te osoby ci zaufają, to ich wiara i świadectwo będzie stale pomagać w grze.

Przed rozpoczęciem gry należy przygotować po 2 sztuki kostek k4 (czterościennych), k6 (zwykłe, sześciościenne), k8 (ośmiościenne), k12 (dwunastościenne), k20 (dwudziestościenne) oraz 1 żółty i 1 czerwony pionek. Kostki takie są dostępne w specjalistycznych sklepach z grami planszowymi. Do każdej rozgrywki potrzebna będzie też wydrukowana kartka z proroctwami i ołówek.

Zasady gry:

Na początku gracze dostają kostki k4 (czterościenne) i wybierają kolor (żółty lub czerwony) pól, po których będą się potem poruszać. Zaczyna osoba, która wyrzuci więcej oczek.

Pierwszym zadaniem jest próba dostania się do miasta. Trzeba podzielić się dobrą wieścią ze strażnikiem przy bramie wejściowej (pole z liczbą 1). Tak jak w przypadku próby zajmowania kolejnych pól trzeba wylosować więcej niż liczba zapisana w kole. (W przypadku pola na bramie, aby ustawić na nim pionek trzeba wylosować więcej niż 1.)

We własnej kolejce można podjąć tylko jedną próbę przesunięcia się na inne pole. Przed rzutem należy poinformować drugiego gracza, na które pole staramy się przesunąć. Jeśli gracz rzucał jedynie kostkami (bez asysty) i próba się nie powiodła się to pionek pozostaje na swoim miejscu. Gracz może też poprosić o asystę osób, które ostatnio mu uwierzyły. W takim wypadku do własnego rzutu kostką dodaje liczbę z pola, na którym stoi. Jeśli jednak mu się nie uda, to ci ludzie przestają wierzyć i gracz musi się wrócić aż do bramy. Nie traci jednak żadnej ze zdobytych wcześniej kostek (jeśli miał jakieś dodatkowe).

Oprócz pól z liczbami we własnym kolorze jest jeszcze niebieskie pole na terenie świątyni. Czekam tam 100 osób do przekonania a wśród nich kapłani i uczeni w piśmie. Jeśli któremuś z graczy uda się przekonać ich do uwierzenia w zmartwychwstanie Jezusa, to gra się zakończy i to wygraną obu graczy. Przegrać można jedynie porzucając rozgrywkę.

Każdy z graczy ma też pola z literą k. Te pola oznaczają osoby, które wcześniej uwierzyły Jezusowi a obecnie są załamane Jego śmiercią. Aby ich przekonać należy uzyskać wynik większy niż wynik kostki, która jest do nich przypisana. Na przykład dla pola k6 będzie to więcej niż rzut kostką sześciościenną. Jednak jeśli graczowi nie uda się ich przekonać to nie musi się wracać do bramy a pozostaje na swoim dotychczasowym polu. Gracz może też powtórzyć 1 rzut swoimi kostkami jeśli wymieni jedno ze starotestamentowych proroctw spełnionych podczas męki lub śmierci pana Jezusa. Plansza z proroctwami powinna być zakryta w trakcie rozgrywki i odsłaniania jedynie na czas sprawdzenia, czy gracz wymienił właściwe proroctwo. Jeśli graczowi się uda to dostaje tę kostkę i w następnych kolejkach może dodawać jej wynik do wyników posiadanych kostek. Każdy z graczy może mieć tylko jedną kostkę każdego rodzaju (w sumie 5 szt.).

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (15,9 MB) na Basiowe Gry Planszowe lub z DropBox.

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain z wikipedia.com

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Opis gry: Jezus Chrystus, Wielkanoc, zmartwychwstanie, Ewangelia, Biblia, proroctwa,

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa