Plansza do gry Biblioteka

Biblioteka – Gra planszowa

Biblioteka to wyścig dla dwóch bibliotekarzy. Każdy z nich ma przyniesienia 3 książki. Gra jest bardzo losowa i może się zdarzyć, że gracze będą mieli niesprawiedliwy podział książek do przyniesienia – zupełnie jak w realnym życiu.

Liczba graczy:

  • 2

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • przeliczania w zakresie 0-9
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 4 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła, 2 dziesięciościenne
  • Żetony/Karty: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci (2 kwietnia)
  • Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich (23 kwietnia)
  • Dzień Bibliotekarza i Bibliotek (8 maja)

Zasady gry „Biblioteka”:

Gra przeznaczona jest dla 2 graczy. Każdy z nich będzie potrzebować 4 pionków oraz kostki dziesięciościennej (z liczbami od 0 do 9). Dodatkowo należy przygotować jedną zwykłą kostkę sześciościenną (z liczbami od 1 do 6).

Cel gry i warunki wygranej

Zadaniem obu bibliotekarzy jest przyniesienie 3 książek (zapełnienie dolnych trzech kół swoimi pionkami). Kto zrobi to szybciej – wygrywa. Zaczyna osoba, która wyrzuci więcej oczek na wybranej przez siebie kostce.

Początek i wyznaczanie książki do przyniesienia

W pierwszej kolejce gracz ustawia pierwszy swój pionek na czerwonym kole na środku planszy i rzuca kostką dziesięciościenną ustalając, która książka została zamówiona (którą ma przynieść). Książka ta leży na półce oznaczonej zielonym kolorem z wylosowanym przez niego numerem. Kostkę pokazującą jakiej książki szuka odkłada na planszy.W trakcie rozgrywki może się okazać, że jeden z bibliotekarzy ma przynieść książki, które są blisko a drugi tylko tez regałów na piętrze. W prawdziwej bibliotece czytelnicy też potrzebują książek z różnych regałów i półek.

Ruch

Gdy gracz wie jakiej książki szuka przechodzi do fazy ruchu. Rzuca zwykłą kostką i przesuwa pionek o jedno pole tyle razy, ile wyrzucił oczek. Ruch jest obowiązkowy jednak gracz sam decyduje jak się przesuwa. W czasie ruchu może zawracać i nawet kilka razy wchodzić na to samo pole. Przesunąć może się tylko na pole stykające się polem, na którym aktualnie stoi. Na jednym polu może stać tylko jeden pionek. Może się okazać, że jeden bibliotekarz zablokował pole, na które chciałby wejść drugi gracz. W takim przypadku drugi gracz musi inaczej wykonać swój ruch.

Przynoszenie książki

Zabranie potrzebnej książki jest możliwe, gdy pionek gracza zatrzyma się dokładnie w zielonym kole z właściwą liczbą. Gdy się to uda, to kładzie swój kolejny pionek w kole na górze planszy. Gdy wróci do czerwonego startowego koła przekłada pionek z górnego koła na jedno z trzech dolnych. Po tym ponownie rzuca kostką dziesięciościenną, aby określić jakiej książki ma teraz szukać.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (6.00 MB) na Basiowe Gry Planszowe lub z DropBox.

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Biblioteka”

Opis gry: biblioteka, biblioteki, bibliotekarz, bibliotekarze, książka, książki, półka, regał

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa