
Awaryjne lądowanie. Darmowa gra planszowa do wydruku.
Awaryjne lądowanie to darmowa gra planszowa dla kilku osób. Wszyscy uciekają z zepsutego statku kosmicznego. Na szczęście pobliżu jest planeta, na której można lądować. Gorzej, że kapsuła ratunkowa nie jest do końca sprawna i potrafi polecieć w zupełnie innym kierunku niż chce gracz lub zwyczajnie odmówić posłuszeństwa.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 2-4)
Czas gry:
- szybka rozgrywka (od 5 do 10 min)
Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:
- przeliczania 1-3
- zwrotów grzecznościowych (gratulowania)
- o kosmosie
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 1 szt dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: nie
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Międzynarodowy Dzień Lotnictwa i Kosmonautyki (12 kwietnia)
- Dzień Kosmosu (21 maja)
Zasady gry „Awaryjne lądowanie”:
Wszyscy gracze startują z pola z kapsuła ratunkową i chcą poruszać się w kierunku planety. Rzut kostka określa ile o ile pól i w jaki sposób porusza się gracz:
- 1, 2, 3 – o tyle pól w kierunku planety należy przesunąć pionek
- 4 – jeden z silników nie działa. Gracz porusza się tylko o 1 pole.
- 5 – silniki nie działają. Gracz nie porusza się.
- 6 – sterowanie silnikami źle działa. Gracz cofa się o 1 pole.
W grze nie ma wygranych, bo wszyscy muszą się uratować. Jednak osoba, która pierwsza dotrze na planetę będzie cieszyła się większym szacunkiem pozostałych. Wszyscy kolejni gracze docierający do planety muszą jej pogratulować. Gra kończy się gdy wszyscy gracze wylądują na planecie.
Liczba stron A4 do wydruku: 2
Aby zagrać pobierz grę (2.4 MB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe lub z DropBox.
Licencje
- W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com.
- Grę udostępniono na licencji Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-SA 4.0)
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
brak
Galeria gry „Awaryjne lądowanie”
Opis gry: kosmos, kapsuła ratunkowa, kapsuły ratunkowe, planeta, planety, astronauta, astronauci, kosmonauta, kosmonauci, rakieta, rakiety
Gra „Awaryjne lądowanie” wspiera nauczycieli przedszkolnych
realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)
- (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)
- (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
- (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.
Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)
- (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
- (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
- (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)
- (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
- (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
- (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.
Preorientacja zawodowa
- Świat zawodów i rynek pracy:
* Dziecko podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazwy tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie, oraz identyfikuje i opisuje czynności zawodowe wykonywane przez te osoby.
Dodatkowe wykorzystanie gry: brak