
Wyścig robotów – Gra planszowa
Wyścig robotów to gra planszowa, w której gracze projektują swoje roboty. W zależności od ich decyzji oraz szczęścia maszyny ten lepiej lub gorzej będą sobie radzić na torze przeszkód.
Liczba graczy:
- 2-3
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- porównywania liczb
- planowania
- podejmowania decyzji
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: tak (dołączone do gry)
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Europejski Dzień Wynalazcy (9 listopada)
Zasady gry „Wyścig robotów”:
I faza gry – projektowanie
Na początku gracze wybierają sobie Karty Robotów. W pierwszej części gry każdy z graczy buduje swoją maszynę. W tym celu rzuca kostką a potem decyduje, której z części robota przyzna wylosowaną ilość punktów. Raz przyznanych punktów nie można już zmienić w tej fazie. W ten sposób gracz musi określić wszystkie 6 cech swojego robota (kolorowe pola na kartach robota). Po zakończeniu tej fazy wszyscy gracze ustawiają swoje pionki na polu „Start”.
II faza gry – wyścig
W drugiej fazie wszystkie roboty ścigają się. Wygrywa ten, który pierwszy dotrze do mety. Robota poruszamy o tyle pól, ile oczek wypadnie na kostce (ale nie więcej niż punktów ma Napęd). Po drodze roboty muszą wykonywać zadania. Rodzaj zadania zależy od koloru pola, na którym zatrzyma się pionek:
- Na zielonym polu jest zadanie Zgadnij coś, czyli rzuć mniej oczek niż poziom twojego komputera.
- Na czerwonym polu jest zadanie Podnieś coś, czyli rzuć mniej oczek niż poziom twoich chwytaków.
- Na niebieskim polu jest zadanie Wykryj coś, czyli rzuć mniej oczek niż poziom twoich czujników.
- Na żółtym polu jest zadanie Obroń się, czyli rzuć mniej oczek niż poziom twoich osłon.
- Na zielonym polu jest zadanie Zgadnij coś, czyli rzuć mniej oczek niż poziom twojego komputera.
Jeśli się uda, czyli gracz wyrzuci mniej oczek niż ma punktów w pasującej cesze to dostaje jeden punkt do polepszenia swojego robota. Odejmuje wtedy jeden punkt Możliwość zmian i dodaje jeden do innej części. Jeśli nie ma już punktów Możliwość zmian to nie może już ulepszać robota mimo rozwiązania zadania. Jeśli graczowi nie uda się ukończyć zadania (poza Obroń się) to traci kolejkę. Jeśli graczowi nie uda się zadanie Obroń się to traci jeden punkt z wybranej przez siebie cechy, ale nie traci kolejki.
Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.
Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (2,99 MB) na Basiowe Gry Planszowe lub z DropBox.
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain z openclipart.org
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
brak