Dźwięk. 11. Młodzi naukowcy. Projekt SuperDzieciaki
11. zajęcia z cyklu „Młodzi naukowcy” skupiały się na badaniu dźwięku. Sprawdzaliśmy co wynika z faktu, że dźwięk jest ruchem cząsteczek a także co i jak może sie poruszać, aby wytwarzać dźwięki. Zastanawialiśmy się też nad tym jak działają instrumenty i jak je budować. Jednym z mniej oczywistych pomocników w naszym eksperymentowaniu był piasek.
Tematem w tym tygodniu był więc dźwięk. Były to jedenaste zajęcia w bloku „Powietrze”. W trakcie zajęć dzieci szukały odpowiedzi na następujące pytania:
- Pytanie 51: Czy można poruszyć piasek bez dotykania go?
- Pytanie 52: Co dzieje się z piaskiem, gdy nie dotykamy bębenka?
- Pytanie 53: Czy inne środowiska niż powietrze przenoszą dźwięki?
- Pytanie 54: Co porusza powietrze w instrumentach?
- Pytanie 55: Czy dziecko może zbudować instrument?
Książeczka z opisem eksperymentów oraz miejscem do notowania obserwacji jest do pobrania poniżej: Wersja: PDF | Word.