Plansza do gry Dodawania z rekinami

Dodawanie z rekinami – gra planszowa

Dodawanie z rekinami to darmowa gra dla kilku graczy. Celem gry jest ćwiczenie dodawania w zakresie 50, ale także ćwiczenie zwrotów grzecznościowych.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-4)

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • przeliczania
  • dodawania
  • zwrotów grzecznościowych
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Dzień matematyki (12 marca)

Zasady gry:

Na początku wszyscy gracze rzucają kostką. Kto wyrzuci najwięcej ten zaczyna. Potem kolejni gracze z coraz mniejszymi wynikami. Pierwszy ruch każdego gracza polega na dodaniu zera do wyniku rzutu kostką. Potem gracz ustawia swój pionek na polu z liczbą oznaczającą wynik tego dodawania. Kolejne ruchy polegają na dodaniu liczby z pola, na którym stoi gracz do wyniku rzutu kostką i ustawieniu pionka na polu z liczbą oznaczającą wynik tego dodawania. Jeśli kilka pól ma liczbę, która jest wynikiem dodawania to gracz wybiera to, na którym stanie. Zasady tej nie należy stosować jeśli gracz użyje zwrotu grzecznościowego, np.: „Czy mogę stanąć w twoim rzędzie?” lub „Czy mogę ustawić pionek obok ciebie?”. Gracz może też wymyślić własne pytanie. Na takie pytanie drugi gracz może odpowiedzieć „tak” lub „nie”. Jeśli się zgodzi nic mu się nie dzieje a gracz pytający może postawić swojego pionka w jego rzędzie. Jeśli odmówi to musi przesunąć pionek do dowolnego rzędu z mniejszymi liczbami. Jeśli takiego nie ma, to przesuwa się aż do żółtego rzędu startowego. Natomiast gracz pytający nie może w tej kolejce przesunąć się do rzędu, w którym stał gracz odmawiający. W grze można zadać dowolną ilość pytań, ale każde musi być choć trochę inne niż wcześniej powiedziane w danej rozgrywce. Jeśli gracz źle policzy i przesunie pionek na nieodpowiednie pole to rekiny się denerwują i gracz cofa się do dowolnego wolnego rzędu z mniejszymi liczbami niż ten, z którego zaczynał ruch. Jeśli takiego nie ma, to przesuwa się aż do żółtego rzędu startowego. Wygrywa gracz, który pierwszy stanie na lub przekroczy pole z numerem 50.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (2,32 MB) na Basiowe Gry Planszowe lub z DropBox.

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain z openclipart.org

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Opis gry: dodawanie, dodawania, rekin, rekiny, liczby, woda, cyfry

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa