Plansza do gry Podróż po Polsce

Podróż po Polsce. Darmowa gra planszowa

Podróż po Polsce to darmowa gra planszowa rozgrywająca się na mapie naszego kraju. Jako, że można przesuwać pionek tylko na pola z większą liczbą to wymaga to od graczy porównywania liczb w zakresie 1-64. Gra wprowadza też nazwy i położenie 7 polskich miast.

Liczba graczy:

  • 2-3

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • przeliczania
  • odejmowania
  • podejmowania decyzji
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt. dla każdego gracza.
  • Kostki: nie
  • Żetony/Karty: po 7 żetonów z nazwami miast w Polsce dla każdego gracza (dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Międzynarodowy Dzień Przewodnika Turystycznego (21 lutego)
  • Światowy Dzień Turystyki (27 września)

Zasady gry „Podróż po Polsce”:

Celem gry jest zwiedzenie dowolnie wybranych 5 miast w Polsce. Wszystkie osoby startują z pola z numerem 1 lub 2 lub 3. W swojej kolejce gracz może się przesunąć o 1 pole na sąsiadujące (również po skosie) o ile ma ono większy numer niż ten na którym stoi. Zamiast przesuwać pionka może powiedzieć „odejmuję 10” i przeskoczyć na odpowiednie pole. Nie wolno wejść na pole poza obszarem Polski. Po wejściu na pole z miastem gracz bierze odpowiedni żeton (nazwę można sprawdzić w „spisie miast”). Gra kończy się, gdy pierwszy gracz odwiedzi 5 miast. Wtedy też kończy się podróż innych graczy.

Liczba stron A4 do wydruku: 4

Aby zagrać pobierz grę (95 KB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Podróż po Polsce”

Plansza do gry Podróż po Polsce
Plansza do gry
Opis gry: Gdańsk, Poznań, Szczecin, Toruń, Warszawa, Zakopane, Zamość, Polska, polskie miasta, podróż, Polska, turystyka, podróże, polski

Gra „Podróż po Polsce” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.4) Rozpoznaje litery. Odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności.
  • (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.9) Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
  • (IV.10) Wymienia nazwę swojego kraju i jego stolicy, rozpoznaje symbole narodowe (godło, flaga, hymn), nazywa wybrane symbole związane z regionami Polski ukryte w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach, np. o smoku wawelskim, orientuje się, że Polska jest jednym z krajów Unii Europejskiej.
  • (IV.14) Rozróżnia stronę lewą i prawą.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa