Plansza do gry Sowy

Sowy. Darmowa gra planszowa

Sowy to darmowa gra planszowa dla 2-4 dzieci. Zadaniem każdego gracza jest odnalezienie do 7 sów z odpowiednimi numerami. Sowy są ułożone dość przypadkowo na planszy, więc wymaga to od dzieci spostrzegawczości. Podczas standardowej rozgrywki gracze mają po 1 min na odnalezienie sów (trzeba znaleźć sowy z liczbami, które wypadły na kostkach lub z sumami oczek na kostkach). Czas ten można skrócić do 30 w wariancie trudniejszym. Podobnie można zwiększyć ilość punktów do zebrania (z 20 do 50). Można też ułatwić grę i wyszukiwać jedynie liczby z kostek a liczbę punktów niezbędnych do wygrania ograniczyć do 10.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-4)

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • dodawania do 21
  • wyczucia czasu (1 min),
  • przeliczania do 20
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 7 szt.
  • Kostki: 3 zwykłe
  • Żetony/Karty: 20 szt. dla każdego gracza (nie są dołączone do gry)
  • Inne: klepsydra 30 s lub 1 min lub minutnik (nie są dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Międzynarodowy Dzień Ptaków (1 kwietnia)
  • Światowy Dzień Ptaków (1 października)
  • Europejski Dzień Ptaków (2 października)

Zasady gry „Sowy”:

Przygotuj 7 pionków i po 20 żetonów dla każdego gracza. Ustaw minutnik lub klepsydrę na 1 minutę. Potem rzuć 3 kostkami i zakryj pionkami wszystkie sowy, których liczby wypadły na kostkach oraz sowy z liczbą będą sumą oczek z 2 lub 3 kostek. Możesz poprawiać swoje wybory aż czas się skończy. Na koniec kolejki trzeba sprawdzić wyniki. Za każde prawidłowe zaznaczenie dostajesz 1 punkt. Za każde dwa błędne zaznaczenia tracisz 1 punkt. Wygrywa osoba, która pierwsza zbierze 20 punktów. Można też ustalić trudniejsze reguły (np.: 30 sekund i 50 pkt). Po każdej kolejce zdejmujemy pionki z planszy i wraz z kostkami dajmy je następnemu graczowi.

Liczba stron A4 do wydruku: 1

Aby zagrać pobierz grę (1.2 MB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Sowy”

Plansza do gry Sowy
Plansza do gry
Opis gry: ptak, ptaki, sowy, sowa, dodawanie

Gra „Sowy” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.10) Wymienia nazwę swojego kraju i jego stolicy, rozpoznaje symbole narodowe (godło, flaga, hymn), nazywa wybrane symbole związane z regionami Polski ukryte w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach, np. o smoku wawelskim, orientuje się, że Polska jest jednym z krajów Unii Europejskiej.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa