Połączenia elektryczne. 59. Młodzi naukowcy.
59. zajęcia z cyklu Młodzi Naukowcy miały za zadanie pokazać dzieciom jak tworzyć połączenia elektryczne. Były to drugie zajęcia w bloku „Prąd elektryczny„. Podczas tego spotkania przedszkolaki budowały obwody, których układały żarówki szeregowo lub równolegle. Podobnie eksperymentowały z układaniem baterii. Sprawdzały, co czy ułożenie baterii w urządzeniach wpływa na działanie tych sprzętów. Podczas zajęć szukały więc odpowiedzi na następujące pytania:
- Pytanie 270: Czy ułożenie baterii wpływa na świecenie żarówki?
- Pytanie 271: Jak zachowują się żarówki połączone szeregowo?
- Pytanie 272: Jak zachowują się żarówki połączone równolegle?
- Pytanie 273: Jak zachowują się baterie połączone szeregowo?
- Pytanie 274: Jak zachowują się baterie połączone równolegle?
Książeczka z opisem eksperymentów do tego tematu oraz miejscem do notowania obserwacji przez dzieci jest do pobrania poniżej:
Wersja: PDF | DOCX (Word).
Uwagi do realizacji zajęć pt. Połączenia elektryczne:
Aby móc zrealizować te zajęcia niezbędne będą: żarówki, baterie 1.5V w koszyczkach oraz łączniki lub przewody do ich połączenia.
Dużą wygodę daje zastosowanie zestawów typu „Mały elektryk”, które z reguły zawierają już gotowe elementy do połączeń.
Warto również zobaczyć materiały:
Zajęcia 1-12 | Zajęcia 13-22 | Zajęcia 23-35 | Zajęcia 36-44 | Zajęcia 45-47 | Zajęcia 48-54 | Zajęcia 55-57 | Zajęcia 58-65 |