
Wyspa. Darmowa gra planszowa
„Wyspa” to darmowy wyścig – gra dla dwóch graczy. Jeden z nich cały czas dodaje 1 do wyniku rzutu kostką a drugi odejmuje 1 od swojego wyniku. Trasy są różne, ale szansa na zwycięstwo taka sama.
„Wyspa” to darmowy wyścig – gra dla dwóch graczy. Jeden z nich cały czas dodaje 1 do wyniku rzutu kostką a drugi odejmuje 1 od swojego wyniku. Trasy są różne, ale szansa na zwycięstwo taka sama.
„Wyspy matematyki” są darmowym wyścigiem, który wymaga umiejętności dodawania w zakresie 13. Gra wymaga również podejmowania decyzji kiedy warto płynąć a kiedy lepiej poszukać portu z większą sumą.
Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie to darmowa gra na motywach wiersza Juliana Tuwima. Gracze muszą uzbierać karty z postaciami tak, aby możliwe stało się wyrwanie tytułowego warzywa. Rzepka jest jest trudniejsza do wyrwania niż może się wydawać i do jej wyrwania będą potrzebne wszystkie dostępne ręce i łapy. Ułatwieniem jest znajomość wiersza, ale i bez niej można sobie poradzić patrząc na ściągawkę umieszczoną na planszy.
Sanki są darmowym wyścigiem dla dwójki dzieci. Obaj gracze muszą zjechać sankami z górki. W zależności od stopnia trudności gra będzie wymagała użycia różnych kostek. Najłatwiejszym wariant pozwala grać z dziećmi trzyletnimi. Trudniejsza wymaga jednak porównywania liczb w zakresie 6.
Zaproszenie na bal to darmowa gra, w której dwie osoby starają się zaprosić innych na bal. Wygra ta z nich, która dostarczy więcej zaproszeń. Gra wymaga zaproszenia wszystkich samotnie stojących dzieci na planszy. Gracze zaś będą planować swoje strategie na dotarcie w poszczególne miejsca oraz korygować je na bieżąco oceniając swoje szanse i możliwości dotarcia do kolejnych dzieci.
„Wyścigi na łące” są wyścigiem wymyślonym i stworzonym w OpenOffice przez moją córkę. Kto pierwszy dotrze do mety, ten wygra i otrzyma nagrodę – Srebrną Podkowę. W wyścigu mogą przeszkadzać tłumy ludzi i psy, których konie się boją. Pomaga zaś widok innego konia na swobodzie.
Kulig jest darmowym wyścigiem połączonym z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 9. Zatrzymanie się pionka na polu z liczbą nie powoduje automatycznego przesunięcia się o jej wartość. W następnej kolejce musi za to przesunąć pionek o tyle pól ile wynosi suma oczek na kostce i liczby z pola. W przypadku, gdy liczbą jest -1 to zamiast dodawać musi od wyniku rzutu kostką odjąć 1.
Wynalazki to darmowy wyścig dla maksymalnie sześciu graczy, którzy pracują nad wynalazkami w jednej z sześciu dziedzin: energii, transportu lądowego, transportu morskiego, komunikacji, podboju kosmosu oraz budownictwa. W łatwiejszej wersji wynalazki nie są ze sobą powiązane a gracze nie mają wpływu na swoje postępy. W trudniejszej opracowanie niektórych wynalazków ułatwia wymyślenie ich innych.
Wigilijne zaspy to darmowa gra, w której dzieci się ścigają a jednocześnie i tak trzeba czekać na najwolniejszych. Wigilijna kolacja u dziadków nie może się przecież rozpocząć bez przybycia wszystkich gości. Każdy ruch graczy ćwiczy umiejętność odejmowania – jest różnicą między ilością oczek wyrzuconych na „kostce ruchu” a ilością oczek z „kostki śnieżnych zasp”. Nazwa gry to krótki opis gry.
Żaglowce to darmowy wyścig uczący podejmowania decyzji. W związku z tym rozgrywka podzielona jest na dwie fazy. Pierwsza z nich to zbieranie puli materiałów zapasowych (desek i płótna) niezbędnych w późniejszej części gry. W drugiej fazie gra jest już zwykłym ściganiem się. Najważniejszą decyzją jaką podejmuje gracz jest ustalenie, kiedy ma wyruszyć swoim statkiem.