Plansza do gry Koszykówka

Koszykówka. Darmowa gra planszowa

Koszykówka to darmowa gra planszowa dla 2 dzieci. W trakcie gry gracze będą musieli porównywać liczby wyrzucone na kostce z zapisem na planszy. Gra ćwiczy też umiejętność rozpoznawania znaków nierówności (<, >).

Liczba graczy:

  • 2

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • porównywania liczb
  • znaków nierówności
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: tak (dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Dzień Olimpijczyka (6 marca)
  • Dzień Matematyki (12 marca)
  • Światowy Dzień Sportu (6 kwietnia)

Zasady gry „Koszykówka”:

Fabuła gry oparta jest luźno powiązana z koszykarskim treningiem. Bierze 2 w nim udział zawodników, których zadaniem jest trafienie do tego samego kosza. Na początku gracze ustawiają swoje pionki na polu start. Następnie na zmianę rzucają kostką. Wynik rzutu determinuje, na które pole musi przesunąć się pionek. Jeśli na przykład z pola, na którym stoi gracz odchodzą 2 strzałki i przy jednej jest na grafika „kostka”>5 a przy drugiej „kostka”<5 to wyrzucenie 1, 2, 3 lub 4 wymusza pójście zgodnie ze znakiem „kostka”<5 a wyrzucenie 6 za drugą strzałką. Wyrzucenie 5 oznacza utratę kolejki, bo 5 nie jest ani większe ani mniejsze niż 5. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do niebieskiego pola (trafi do kosza).

Liczba stron A4 do wydruku: 2

Aby zagrać pobierz grę (1.02 MB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Koszykówka”

Plansza do gry Koszykówka
Plansza do gry
Opis gry: koszykówka, mecz, nierówności, trening, kosz, piłka, boisko, sport

Gra „Koszykówka” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.4) Rozpoznaje litery. Odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności.
  • (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
  • (IV.9) Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa