Kolejka do teatru. Darmowa gra planszowa do wydruku.
Kolejka do teatru to darmowa gra dla dwóch graczy, którzy stają się kasjerami w teatrze i sprzedają bilety. Przy odrobinie szczęścia i sprawnym planowaniu sprzedadzą bilety wszystkim chętnym i nie dopuszczą, aby kolejka była zbyt długa a ludzie denerwowali się czekając. Dzięki temu teatr zyska na swojej renomie.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 2-3)
Czas gry:
- szybka rozgrywka (od 5 do 10 min)
Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:
- odejmowania
- podejmowania decyzji
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 30-40 szt
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: nie
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Międzynarodowy Dzień Teatru (27 marca)
Zasady gry „Kolejka do teatru”:
Przygotowanie
Gra „Kolejka do teatru” wymaga przygotowania ok. 30-40 pionków lub żetonów do gry, które będą symbolizowały ludzi w kolejce. W związku z tym nie muszą być identyczne, bo ludzie w kolejce też zazwyczaj nie mają identycznych ubrań. Dodatkowo potrzeba będzie jedna kostka. Najlepiej sześcienna ale może być dowolna. Trzeba wtedy w zasadach gry poprawić opcję odejmowania (zamiast 6 trzeba wprowadzić największą liczbę z kostki).
Rozgrywka
Na początku ustawiamy pionki na zielonych polach w każdej z kolejek. Potem pierwszy gracz sprawdza, ile nowych osób chce jeszcze kupić bilety i dostawia do swojej kolejki tyle pionków, ile wypadło oczek na kostce. Potem sprzedaje bilety i odejmuje z kolejki odpowiednią ilość pionków. W celu obliczenia, ile to będzie – rzuca kostką i sprawdza, która z liczb jest większa:
- wynik rzutu kostką
- 6 odjąć wynik rzutu kostką.
Gracz ma prawo pomylić się i wybrać mniejszą liczbę (musi wtedy odjąć dokładnie tyle pionków z kolejki). Jeśli kolejka wydłuży się na czerwone pole lub za nie – gracz przegrywa, bo czekający się zbyt bardzo zdenerwowali. Wygrywa osoba, której pierwszej zniknie cała kolejka.
Liczba stron A4 do wydruku: 2
Aby zagrać pobierz grę (1,14 MB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe oraz na DropBox.
Licencje
- W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com.
- Grę udostępniono na licencji Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-SA 4.0)
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
brak
Galeria gry „Kolejka do teatru”
Opis gry: teatr, teatry, kolejka, kolejki, kasjer, kasjerzy, bilet, bilety
Gra „Kolejka do teatru” wspiera nauczycieli przedszkolnych
realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)
- (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)
- (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
- (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.
Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)
- (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
- (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
- (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)
- (IV.8) Przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie.
- (IV.9) Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
- (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
- (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.
Preorientacja zawodowa
- Świat zawodów i rynek pracy:
* Dziecko podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazwy tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie, oraz identyfikuje i opisuje czynności zawodowe wykonywane przez te osoby.
Dodatkowe wykorzystanie gry: brak