Plansza do gry Kaczki na Stawie

Kaczki na stawie. Darmowa gra planszowa do wydruku.

Kaczki na stawie to darmowa gra dla 2 dzieci. Każdy z graczy ma za zadanie umieścić swoje 4 kaczki na polach stawu. W tym celu musi zsumować wynik rzutu 2 kostek i sprawdzić, czy odpowiadająca wynikowi część stawu jest wolna. Wtedy może puścić na nią swoją kaczkę. Gra ćwiczy dodawanie z przekroczeniem progu dziesiętnego.

Liczba graczy:

  • dowolna (najlepiej 2-3)

Czas gry:

Ta gra planszowa to pomoc dydaktyczna do nauki:

  • przeliczania z przekroczeniem progu dziesiętnego
  • dodawania
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 4 szt dla każdego gracza. (Najlepiej użyć klamerki-kaczki z Flying Tiger Copenhagen. Mogą też być rysunki-żetony kaczek dołączone do gry lub 4 zwykłe pionki w jednym kolorze).
  • Kostki: 2 zwykłe
  • Żetony/Karty:nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Międzynarodowy Dzień Ptaków (1 kwietnia)
  • Światowy Dzień Ptaków (1 października)
  • Europejski Dzień Ptaków (2 października)

Zasady gry „Kaczki na stawie”:

Gra przeznaczona jest dla 2 graczy. Każdy z nich otrzymuje 4 kaczki (w przypadku klamerek Tiger gracz może mieć kaczki w 2 kolorach, ale każdy z graczy musi mieć inne kolory). W swojej kolejce gracze rzucają 2 kostkami i sumują wynik. Jeśli pole na stawie z tą liczbą jest wolne to gracz może ustawić na nim. Jeśli jest zajęte to nic się nie dzieje. Wygrywa osoba, która jako pierwsza ustawi wszystkie swoje kaczki na stawie.

Liczba stron A4 do wydruku: 2

Aby zagrać pobierz grę (387 KB) a następnie ją wydrukuj. Plik gry udostępniony jest za darmo bezpośrednio na Basiowe Gry Planszowe lub na DropBox.

Licencje

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Kaczki na stawie”

Opis gry: kaczki, kaczka, jezioro, jeziora, ptak, ptaki, staw, stawy, drzewo, drzewa, woda, wody, trawa, trawy, sklep Tiger

Gra „Kaczki na stawie” wspiera nauczycieli przedszkolnych

realizując podczas rozgrywki lub czynności porządkowych po jej zakończeniu poniższe punkty Podstawy Wychowania Przedszkolnego wg Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej opublikowanego w Dz.U. z 2017 r., poz. 356 a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie doradztwa zawodowego z dnia 12 lutego 2019 r. opublikowanego w Dz. U. z 2019 r., poz. 325.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka (obszar I)

  •  (I.7) Podczas gry dziecko wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni lub używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pierwszych prób pisania.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka (obszar II)

  • (II.1) W trakcie rozgrywki dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  • (II.8) Grając dziecko zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.

Społeczny obszar rozwoju dziecka (obszar III)

  • (III.1) Przejawia poczucia własnej wartości jako osoby i wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • (III.5) Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych. Przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • (III.8) Obdarza uwagą osoby dorosłe oraz dzieci.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka (obszar IV)

  • (IV.11) Zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom, określa ich położenie, liczbę, kształt, wielkość, ciężar.
  • (IV.15) Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb. Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej.
  • (IV.18) Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym. Posługuje się pojęciami dotyczącymi korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
  • (IV.19) Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa