Plansza do gry "Spedytor"

Spedytor – Gra planszowa

Spedytor to gra osadzona w świecie producentów soków. Dwóch graczy próbuje przejąć kontrolę nad dostawami do lokalnych sklepów. Komu uda się być szybszym od konkurencji? Gra przeznaczona dla starszych dzieci.

Liczba graczy:

  • 2

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • planowania
  • podejmowania decyzji
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 10 szt. dla każdego gracza (każdy gracz ma swój kolor)
  • Kostki: 1 zwykła
  • Żetony/Karty: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Dzień Kuriera i Przewoźnika (28 września)

Zasady gry:

  1. Każdy Spedytor dysponuje 10 samochodami (pionkami).
  2. Na początku każdy Spedytor ustawia 3 pionki na polach swoich magazynów. Kolejnych będzie można użyć w trakcie gry.
  3. Gracze w swojej kolejce rzucają kostką, która określa, ile mają do dyspozycji punktów ruchu. Punkty ruchu można przydzielić jednemu pionkowi lub rozdzielić między kilka. Spedytor w swojej kolejce nie musi wykorzystać wszystkich punktów ruchu. Niewykorzystane punkty przepadają.
  4. Po dotarciu na pole ze strzałką gracz rozładowuje swój samochód i zaznacza ten sklep swoim pionkiem. Ten pionek nie może być już poruszony.
  5. Kolejne samochody można ustawić na polu magazynu, jeśli graczowi wypadnie odpowiednia liczba oczek (liczby te są napisane na polach). Niestety na załadowanie samochodu gracz traci wszystkie punkty ruchu i w tej kolejce nie może przesuwać innych pionków.
  6. Gra kończy się, gdy wszystkie sklepy dostaną swoje dostawy lub po upływie umówionego czasu.
  7. Każdy zajęty sklep to 1 punkt na koniec gry dla gracza. Każda zajęta sieć sklepów (wszystkie sklepy z tym samym obrazkiem) to dodatkowe 3 punkty. Wygrywa ten gracz, który zgromadzi więcej punktów.
  8. Nie wolno wchodzić na pole zajęte przez inny pionek ani przez nie przeskakiwać.
  9. Nie wolno zatrzymywać się na polu magazynów innego gracza, ale wolno przez nie przechodzić (o ile nie stoi na nich inny pionek).

Miejsca na planszy:

  • Siedziba firmy SokPol. Obok niej znajdują się magazyny (czerwone pola), z których wyruszają ciężarówki tej firmy.
  • Siedziba firmy SOKIpl. Obok niej znajdują się magazyny (niebieskie pola), z których wyruszają ciężarówki tej firmy.
  • Awaria samochodu. Twój kierowca upora się z nią, gdy wyrzuci 1 na kostce. Jeśli wypadnie inna liczba to tego samochodu nie można przesuwać. Jeśli wypadnie inna liczba można poruszyć pozostałe własne pionki lub wystawić jeden na pole magazynu (zgodnie z pozostałymi zasadami)
  • Światła drogowe. Obaj gracze rzucają kostką. Jeśli gracz wylosował więcej to ma „zieloną falę” i może przesunąć samochód stojący na światłach o dodatkowe 2 pola. Jeśli jest remis lub wyrzuci mniej to nic się nie dzieje. Każde światła to osobny rzut kostką.
  • Sklepy. Jeśli gracz stanie na polu ze strzałką przy sklepie (i nie ma w nim dostawy) to może w nim wyładować swoje soki.
  • Magazyny fabryk soków. Liczby na polach pokazują ile trzeba wyrzucić oczek, aby móc na tych polach postawić kolejny samochód. Każda fabryka ma swój kolor i tylko z tego koloru może wysyłać kolejny samochód.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (386 KB) na Basiowe Gry Planszowe

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain z pixabay.com i openclipart.org

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Opis gry: samochód, samochody, ciężarówka, ciężarówki, sok, dostawa, fabryka, fabryki, światła drogowe, ulica, ulice, magazyn, spedytor, logistyka

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.