Gra planszowa "Programista"

Programista – Gra planszowa

Programista to gra planszowa,w której dzieci dodają w zakresie 6, 9 lub 12. Może być wstępem do pokazania jak zapisuje się liczby kodem binarnym.

Liczba graczy:

  • 2-4

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • dodawania
  • programowania
  • zapisu kodem binarnym

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 4 szt. dla każdego gracza
  • Kostki: 1 zwykła lub dziesięciościenna lub dwunastościenna
  • Żetony/Karty: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Dzień programisty –  256 dzień roku (12 lub 13 września)

Zasady gry „Programista”:

Jako tytułowy programista masz za zadanie zamianę wyników rzutu kostką na postać rozpoznawaną przez komputer, czyli kod binarny.

Przed rozpoczęciem należy przygotować kostkę sześciościenną (w trudniejszym wariancie dziesięcio- lub dwunastościenną oraz klepsydrę 30s) oraz po 4 pionki dla każdego gracza. Można też umówić czas rozgrywki np. 10 minut.

Wariant łatwiejszy (dodawanie w zakresie 6 maksymalnie dwóch liczb): W swojej kolejce gracz rzuca zwykłą kostką i ustawia maksymalnie po jednym pionku na pomarańczowych polach po swojej stronie planszy. Na każdym polu zapisana jest liczba i ich suma musi być równa wynikowi na kostce. Gracz po zakończeniu ustawiania mówi „Już”. Dzieci, które nie mówią mogą pokazać kciukiem znak „OK”.

Wariant trudniejszy (dodawanie w zakresie 9 lub 12 maksymalnie trzech liczb):

W swojej kolejce gracz rzuca kostką dziesięciościenną lub dwunastościenną i ustawia maksymalnie po jednym pionku na niebieskich polach po swojej stronie planszy. Na każdym polu zapisana jest liczba i ich suma musi być równa wynikowi na kostce. W tym wariancie można też dodać utrudnienie w postaci ograniczenia czasu. Rzut kostką następuje po wystartowaniu klepsydry a przeliczać i ustawiać pionki można jedynie póki jej czas nie mnie. Gdy gracz zakończy ustawianie przed upływem czasu wskazywanego przez klepsydrę, to mówi „Już”. Dzieci, które nie mówią mogą pokazać kciukiem znak „OK”.

W obu wariantach, gdy gracz zakończy ustawienie swoich pionków, pozostałe osoby sprawdzają, czy pionki zostały ustawione na właściwych polach (czy suma liczb na polach z pionkami jest równa wylosowanym oczkom). Jeśli wszystko jest w porządku, gra toczy się dalej. Jeśli wystąpił błąd, to ten gracz odpada. Osoba, która odpadła nie odchodzi od gry, ale jej zadaniem już tylko sprawdzanie wyników innych uczestników zabawy.

Warunki wygranej:

Gra kończy się, gdy nastąpi jedno z wydarzeń:

  • odpadną wszyscy poza ostatnim graczem
  • minie ustalony na początku czas rozgrywki
  • przez 3 następujące po sobie kolejki żaden z graczy nie odpadnie

Wygrywają wszyscy, którzy przed końcem rozgrywki nie odpadli z gry.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (282 KB) na Basiowe Gry Planszowe

lub z | DropBox | Google Drive |

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

brak

Galeria gry „Programista”

Opis gry: kod binarny, programowanie, komputery

Dodatkowe wykorzystanie gry: brak

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.