
Młode sowy – Gra planszowa
Młode sowy to gra dla 2-3 dzieci. Zadaniem każdego z graczy jest wykonanie całego okrążenia wokół lasu. Niestety sowy jak wszystkie zwierzęta ulegają instynktom i zamiast wracać do mamy sowy czasami próbują jako drapieżniki złapać gryzonia lub ćmę.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 2-3)
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- porównywania liczb
- ekologii
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: tak (dołączone do gry)
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Światowy Dzień Dzikiej Przyrody (3 marca)
- Światowy Dzień Lasu (21 marca)
- Międzynarodowy Dzień Ptaków (1 kwietnia)
- Światowy Dzień Zwierząt (4 października)
Zasady gry:
Wszystkie sowy (pionki graczy) ustawiamy na polu z mamą sową. Następnie gracze rzucają kostką. Kto wyrzuci najwięcej ten zaczyna. W swojej kolejce gracz rzuca kostką i przesuwa pionek o tyle pól ile wypadło oczek. Jeśli pionek stanie na polu ze zwierzęciem to młoda sowa próbuje je złapać. W tym celu rzuca 1 raz kostką. Mysz udaje się złapać jeśli wypadnie więcej niż 2 oczka a ćmę jeśli wypadnie więcej niż 1. Jeśli sowa złapie zwierzę to w następnej kolejce może się poruszać. Jeśli się nie uda to w następnej kolejce musi znów próbować (zamiast poruszać się). Jeśli dwa pinki staną na jednym polu, to gracze mówią „hu” tyle razy ile wypadnie każdemu z nich na kostce. Kto huczał mniej razy ten cofa się o 1 pole. Jeśli po wycofaniu trafia na pole ze zwierzęciem to cofa się jeszcze o 1 pole.
Wygrywa ta sowa, która jako pierwsza wróci do mamy (okrąży planszę).
Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.
Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (775 KB) na Basiowe Gry Planszowe lub z:
| Gra na chomikuj.pl | Gra na DropBox | Gra na GoogleDrive |
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
Oprócz pohukiwania podczas spotkań z innymi graczami można wprowadzić zasadę pohukiwania w trakcie ruchu. Gracz mówi wtedy „hu” przy przesunięciu pionka na kolejne pole.
Opis gry: las, sowy, zwierzę, zwierzęta, drzewa, drzewo, mysz, ćma, ćmy, motyl
