Jak zacząć grać?

Podstawowa plansza do gry.

Najważniejszą częścią gry jest plansza. To na niej rozgywają się wszytskie najważniejsze wydarzenia w grze. Plansza jest też mapą, która pokazuje drogę do Cudownego Drzewa. Gracz podczas swojej wędrówki spotka wiele niebezpiecznych ale też ciekawych zdarzeń. Droga na planszy pełna jest jest jadowitych pająków oraz przenoszących choroby much. Można też trafić na oazę, która pozwoli na uzupełnienie zapasów jedzenia. Czasami można znaleźć też skrót z którego można skorzystać posiadając kompas. Podczas podróży gracz może też zajrzeć do zagubionych wiosek. W każdej może go spotkać miła niespodzianka lub rozczarowanie. A poza tym po drodze można spotkać też przewodników, którzy chętnie poprowadzą szybciej całą wyprawę. Im więcej przewodników tym szybciej można dojść do mety. Zanim jednak gracz wyruszy na wyprawę musi najpierw zebrać odpowiednią ilośc zapasów. Dlatego też granie zaczyna się nie na planszy ale na kole startowym.

Koło startowe - pierwsza plansza do gry

Koło startowe pozwala na zgromadzenie niezbędnych do podróży zapasów. Oczywiście można wyruszyc nawet bez zapasów ale wtedy wędrówka jest strasznie uciążliwa, bo gracz musi marnować większość czasu na poszukiwanie jedzenie a nie na szukanie Cudownego Drzewa. Może jednak liczyć też na swoje szczęście i próbować znaleźć brakujące mu rzeczy i jedzenie w wioskach lub podczas wydarzeń losowych. Lepiej jednak być przygotowanym na wszystko. Najważniejsze jest jedzenie. Potrzeba go dużo. Ale oprócz jedzenia potrzebne mogą byc też kompas, zapałki i leki. Kompas można wymienić w wiosce na inne rzeczy lub użyć aby skorzystać ze skrótu. Dzięki zapałkom można podróżować w nocy, czyli przejść dodatkowe dwa pola na planszy. A leki pomagają uniknąć konsekwencji ugryzienia przez pająki lub muchy. Można też je wymienić na jedzenie w jednej z zaginionych wiosek.

Plansza zaginionej wioski

W zaginionych wioskach może gracza spotakć wiele zdarzeń. Może handlować, spotkac przewodnikach lub ich stracić. Może dostać jedzenie lub leki. Aby sprawdzić co się wydarzy trzeba zakręcić wskazówką na planszy. Można też rzucić kostką. Zdarzenie dla wyniku 1-4 można odczytać na planszy. Wyrzucenie 5-6 oznacza, że nic ciekawego nie zdarzyło się w wiosce.

Jeśli zainteresowała Cię ta gra to jest ona do pobrania jako plik Microsoft Excel 2010. Kliknij tutaj aby rozpocząć pobieranie.