Gra planszowa "12 godzin"

12 godzin – Gra planszowa

12 godzin - plansza gracza
Plansza gracza

12 godzin to gra planszowa, w której dzieci zbierają 5-ciominutowe kryształy. Gracze uczą się pojęć czasowych ścigając się wokół tarczy zegara. Poznają, że godzina składa się z 60 minut oraz co to jest pół godziny i kwadrans.

Liczba graczy:

  • 2-4

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • przeliczania z przekroczeniem progu dziesiętnego,
  • nauki pojęć czasowych

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: po 1 dla każdego gracza
  • Kostki: 1 specjalna z pojęciami czasowymi (dołączona do gry)
  • Żetony/Karty: 12 szt małych żetonów dla każdego gracza (nie dołączone do gry)

Zasady gry:

12 godzin - kostka do gry
Kostka do gry (szablon)

Na początku gry ustawiamy pionki na jasnoniebieskim polu złotego zegara. Wszystkie kryształy umieszczamy z boku planszy. Każdy z graczy dostaje też dla siebie szaro-czarny zegar. W swojej kolejce gracz rzuca kostką. Odczytuje wynik, bierze odpowiednią ilość kryształów i kładzie je na własnym zegarze. Kryształy układamy kolejno na obwodzie z zegara, na liczbach tam umieszczonych. Pierwszą zakrywaną liczbą jest 5, potem 10, 15 i tak dalej. Jeśli gracz zakryje pole 60 to zdejmuje ze swojego zegara wszystkie kryształy a na złotym zegarze przestawia swój pionek na pole obok kolejnej godziny. Jeśli na kostce wypadnie napis „godzina” to gracz nie bierze kryształów i od razu przesuwa pionek na złotym zegarze o 1 godzinę (o 1 pole). Wygrywa gracz, który pierwszy okrąży tarczę złotego zegara.

Aby zagrać pobierz grę a następnie ją wydrukuj.

Ta gra planszowa jest do pobrania za darmo (2.9 MB) na Basiowe Gry Planszowe lub

| Gra na DropBox | Gra na GoogleDrive |

Gra dostępna również (może wymagać dodatkowego, płatnego transferu)

| Gra na chomikuj.pl |

Gra planszowa stworzona z wykorzystaniem grafik na licencji Public Domain.

12 godzin - dodatkowa kostka dla modyfikacji ORM
Dodatkowa kostka dla modyfikacji ORM

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

Grę można łatwo wykorzystać do pracy z dziećmi z ORM. W tym celu należy stworzyć dodatkową kostkę (szablon na stronie 9). Dziecko po rzucie obiema kostkami musi wypowiedzieć zdanie łączące oba wylosowane symbole. np: jeśli wypadnie godzina i klocki to zanim zbierze żetony musi powiedzieć „Przez godzinę będę bawić się klockami”. W trakcie gry poćwiczy w ten sposób tworzenie zdań i odmianę wyrazów.

Opis gry: zegar,zegary,godzina,godziny,minuta,minuty,kwadrans,

Sprawdzono 06.06.2016

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa